Wednesday, September 2, 2009

Missing Segamat

Kerinduan terhadap rakan-rakan seperjuangan di Segamat tidaklah terhingga. Kenapa ia nya terjadi? Mengapa? Kenapa? Haruskah aku menangis merindui rakan-rakan ku yang dulu sama-sama suka dan duka menempuh alam remaja yang penuh ceria dan gembira..

Hahahaha Hehehehe dudadudaduda..

Sure cam apa je skema ayat aku! Sebabnya pagi tadi lepas class En Rashid yang comel mengajar Bahasa Jepun, aku dan mai terus gi Library Puncak Perdana sebab ada A Samad Said! ;)) Aku tak lah minat sangat tapi boleh la.. Support student IS yang anjurkan!
Hari ini hari rabu hari yang penat sangat sebab balik dari kampus kena naik bas rapid kl. Tahu tak tambang bas da naik!! dulu bayar RM 1 tapi sekarang RM 1.90 da tu tadi aku bagi kat pakcik bas RM 2 tapi tak bagi balance pun. Asam boi betul!

Dari pukul 1 kuar dari kampus menunggu bas rapid kl yang berwarna merah putih tu. Akhirnya bas tiba pada pukul 2. Amboi tak macam tunggu bulan jatuh ke riba. Lambat tungguh! Sudah la panas da macam goreng pisang pisang goreng da aku ni. Nasib tak pu*s*! :)))

Da tu perkara yang memalukan terjadi padaku dimana bila nak naik bas aku leh hampir nak terjatuh nasib ada sorang akak berbaju kurung biru kat depan aku tadi. Tak pasal-pasal aku pegang belakang dia! Stok muka dia macam nak marah aku tapi tak jadi. ITU AH AKIBATNYA KALAU DIRI TAK SABAR-SABAR NAK NAIK BAS RAPID KL RM1.90 ITU!

Pastu sudah naik atas bas sibuk plak bayar tambang tak cukup sebab mulanya ingat RM1 da tu RM 1.90. Asam jawa kau rapid! hehe
Tuhan tu maha adil tak pasal-pasal sebelum nak duduk kat seat bas da jalan, tahu je la bila bas da jalan kan ia agak terkejut sikit kan? Da tu aku boleh terjatuh kat lantai bas sambil melatah "OH BODO!" hahahah ada abang handsome depan seat aku gelak je. Mak ai malunya akuuuuu... Da tu memandangkan aku ni pandai cover aku pun gelak-gelak a cover line cantikkk punyeeee...

Nasib-nasib dugaan bulan puasa ini, itulah mengomel lagi pasal tambang bas merah da naik!Dalam bas aku boleh lena lak tu tidur macam buat bas tu rumah aku plak nasib baik tak meleleh air liur tadi kalau tak memang malang aku tak de sape nak kawin dengan aku! hahaha

Hari ini memang sangat penat. Lepas sampai Shah Alam ambil kereta kat stockist da tu hantar mai balik, aku terus gi public library Shah Alam pulang buku. Balik rumah dalam pukul 5 petang sangat memenatkan. Nasib jumpa A Samad Said! (*takde kena mengena langsung padahal suka jumpa En Rashid comel) gagagaga

*dibawah picto-picto diSegamat, rindu mereka!!




No comments:

Post a Comment